Kvalitet i engelskundervisningen på mellemtrinet: et kritisk blik på indhold og metoder

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel bygger på et kritisk, deltagerbaseret aktionsforskningsprojekt, 2018-2019, med det formål at undersøge og udvikle et bud på et teoretisk og pædagogisk grundlag for undervisningen i engelsk på mellemtrinet. I projektets rekognosceringsfase identificeredes flere eksempler på disconnects. På denne baggrund udarbejdedes et aktionsinitiativ med fokus på at skabe sammenhæng imellem disse. Udover en analyse og diskussion af projektets resultater peger artiklen på mulige bud på en rekonceptualisering af indhold og metoder i engelskundervisningen på mellemtrinet.
OriginalsprogDansk
TidsskriftStudier i læreruddannelse og profession
Vol/bind5
Udgave nummer2
Sider (fra-til)116-137
Antal sider22
ISSN2445-8538
StatusUdgivet - 2020

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • funktionel grammatik
  • sprogdidaktik
  • sproglig progression
  • stilladsering

Citationsformater