Abstract
Denne artikel bygger på et kritisk, deltagerbaseret aktionsforskningsprojekt, 2018-2019, med det formål at undersøge og udvikle et bud på et teoretisk og pædagogisk grundlag for undervisningen i engelsk på mellemtrinet. I projektets rekognosceringsfase identificeredes flere eksempler på disconnects. På denne baggrund udarbejdedes et aktionsinitiativ med fokus på at skabe sammenhæng imellem disse. Udover en analyse og diskussion af projektets resultater peger artiklen på mulige bud på en rekonceptualisering af indhold og metoder i engelskundervisningen på mellemtrinet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Studier i læreruddannelse og profession |
Vol/bind | 5 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 116-137 |
Antal sider | 22 |
ISSN | 2445-8538 |
Status | Udgivet - 2020 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- funktionel grammatik
- sprogdidaktik
- sproglig progression
- stilladsering