Kvalitetsudvikling i dagtilbud: - et opgør med en ensidet italesættelse af kompetenceudvikling

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidlingpeer review

Abstract

Når vi taler om kvalitetsudvikling i dagtilbud har vi en tendens til at fokusere på kompetenceudvikling af pædagoger. Denne artikel argumenterer for at det er et for ensidigt fokus, som ikke i sig selv kan styrke kvaliteten i dagtilbud. Vi må supplere vores fokus på kompetenceudvikling med et fokus på organisatorisk udvikling og tilpasning, som gør op med generalisttilgangen til pædagogers arbejde, hvis vi skal sikre en reel kvalitetsudvikling i dagtilbud.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer3
TidsskriftRelationel Praksis
Vol/bindVolume 4
Udgave nummer2
Sider (fra-til)24-30
Antal sider7
ISSN1904-5336
StatusUdgivet - 2013
Udgivet eksterntJa

Citationsformater