Abstract
Behovet for at tydeliggøre uddannelsesdimensionen i skoleidræt og inddrage
teori i den daglige undervisning er øget markant med indførelsen af vidensmål
og en prøve i faget. Udviklingen skaber et behov for at flytte idrætsfaget fra at
tage sig ud som idræt som træning til i højere grad at fremstå som idræt som
undervisning. Artiklen præsenterer potentialer, som didaktiske læremidler til
eleverne har, med henblik på at inddrage teori i idrætsundervisning i udskolingen
– og dermed understøtte udviklingen henimod idræt som undervisning.
teori i den daglige undervisning er øget markant med indførelsen af vidensmål
og en prøve i faget. Udviklingen skaber et behov for at flytte idrætsfaget fra at
tage sig ud som idræt som træning til i højere grad at fremstå som idræt som
undervisning. Artiklen præsenterer potentialer, som didaktiske læremidler til
eleverne har, med henblik på at inddrage teori i idrætsundervisning i udskolingen
– og dermed understøtte udviklingen henimod idræt som undervisning.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Forum for Idraet |
Vol/bind | 32 |
Udgave nummer | 1 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1904-2183 |
Status | Udgivet - mar. 2017 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- lærebog
- læremidler
- skoleidræt
- teori og praksis
- udskoling