Lærebøger i skoleidræt - på vej mod "Idræt som undervisning"?

Martin Elmbæk Knudsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

60 Downloads (Pure)

Abstract

Behovet for at tydeliggøre uddannelsesdimensionen i skoleidræt og inddrage
teori i den daglige undervisning er øget markant med indførelsen af vidensmål
og en prøve i faget. Udviklingen skaber et behov for at flytte idrætsfaget fra at
tage sig ud som idræt som træning til i højere grad at fremstå som idræt som
undervisning. Artiklen præsenterer potentialer, som didaktiske læremidler til
eleverne har, med henblik på at inddrage teori i idrætsundervisning i udskolingen
– og dermed understøtte udviklingen henimod idræt som undervisning.
OriginalsprogDansk
TidsskriftForum for Idraet
Vol/bind32
Udgave nummer1
Antal sider12
ISSN1904-2183
StatusUdgivet - mar. 2017

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • lærebog
  • læremidler
  • skoleidræt
  • teori og praksis
  • udskoling

Citationsformater