Læremiddelbruk i litteraturundervisningen – en sammenligning av dansk og norsk grunnskolepraksis

Ida Lodding Gabrielsen, Marianne Oksbjerg

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

To nye studier af litteraturundervisning og brug af læremidler har set på hvordan litteraturundervisning begrundes og praktiseres i Danmark og Norge. På baggrund af fund fra de to studier retter vi i denne artikel søgelyset mod læremidlenes didaktiske betydning for litteraturundervisning.
OriginalsprogNorsk
TidsskriftNorsk Pedagogisk Tidsskrift
Vol/bind106
Udgave nummer1
Sider (fra-til)56-68
Antal sider13
ISSN0029-2052
DOI
StatusUdgivet - 2 mar. 2022

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • didaktiske læremidler
  • klasseromsobservasjoner
  • litteraturundervisning
  • læremidler
  • norsk og dansk grunnskole

Citationsformater