LæremiddelLAB som metodisk ramme: rapport fra et udviklingsprojekt, 2010 – 2012 Peter Brodersen

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingRapportForskning

Abstract

Denne rapport sammenfatter resultater og udbytte af det, som udviklingsprojektet LæremiddelLAB som metodisk ramme har resulteret i. Med laboratoriekonceptet er der gennemført en række undersøgelser i perioden 2010-2012. Hvilke erfaringer og hvilken indsigt i laboratoriemetoden har vi nu? Hvem kan bruge disse resultater til hvad og under hvilke omstændigheder? Kan LæremiddelLAB, som en stabsenhed, være til gavn for læreruddannelsen og EVU, og i givet fald hvordan? Svaret på det sidste spørgsmål er et entydigt ja. LæremiddelLAB kan, både i kraft af stab og/eller metode kvalificere studerendes arbejde med empiri, ligesom UCL på det kollegiale niveau kan fundere professionsviden, især på det didaktiske område. Det kan ske gennem kollegial videndeling i de enkelte fag og på tværs af fag, og det kan gennemføres ved at satse på koordineret støtte til studerendes BA-projekter og PD-afgangsprojekter. En koordineret støtte omkring fx BA-projekter vil skærpe UCL-underviseres blik på kvalitet i empirisk arbejde.
OriginalsprogDansk
ForlagUniversity College Lillebælt
Antal sider27
StatusUdgivet - 2012

Citationsformater