Abstract
Læremidler udgør en central reformstrategi i skolen, og denne bog præsenterer en teoretisk bearbejdning, der modsvarer deres betydning i praksis. Bogen sætter læremidler på didaktikkens landkort ved at drøfte centrale spørgsmål med eksempler fra historiske og aktuelle læremidler.
Hvad er et læremiddel, og hvordan kan man forstå dets redidaktisering?
Hvilken status har læremidler i didaktisk modeltænkning, og hvilket didaktisk grundlag skal man bygge på?
Hvilken rolle spiller tolkning i læremiddelanalyser?
Hvad er læremiddelanalyse og kvalitet i læremidler?
Bogen er skrevet med lærernes grund- og efteruddannelse for øje, men den kan også anvendes i gymnasie- og universitetsverdenen som et alment bidrag til en didaktisk teori om læremidler.
Hvad er et læremiddel, og hvordan kan man forstå dets redidaktisering?
Hvilken status har læremidler i didaktisk modeltænkning, og hvilket didaktisk grundlag skal man bygge på?
Hvilken rolle spiller tolkning i læremiddelanalyser?
Hvad er læremiddelanalyse og kvalitet i læremidler?
Bogen er skrevet med lærernes grund- og efteruddannelse for øje, men den kan også anvendes i gymnasie- og universitetsverdenen som et alment bidrag til en didaktisk teori om læremidler.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Århus |
---|---|
Forlag | Klim |
Udgave | 1. udgave |
Antal sider | 305 |
ISBN (Trykt) | 978-87-795-5965-3 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- didaktik
- læremidler
- folkeskolen