Lærere ønsker dialog og transparens: som led i udvikling af faglighed og kvalitet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

Abstract

De mange forskellige forståelser af bl.la. faglighed betyder forskellige forventninger til læreren. Der er mange krav og forventninger til læreren i dag, og de er komplekse og indbyrdes også modsætningsfyldte. Det er en udfordring for en lærer på én og samme tid at leve op til en målrationel didaktik og til en subjekt orienteret undervisning. Det kan være svært som lærer at leve op til krav om fast evt kanonisk pensum,d er skal måles og bedømmes og så samtidig leve op til forventninger om at se den enekelte elev som en agerende part i et læringsmiljø baseret på kommunikation o g tage højde for den enkelte elevs erfaringer og interesser.Peermentoring kan være en mulig støtte til udvikling af faglighed og kvalitet i en organisation
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv I Skolen
Udgave nummer1
Sider (fra-til)30-38
Antal sider8
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • fortsat professionel udvikling
  • lærerarbejde
  • peergroup mentoring

Citationsformater