Lærerens scenariekompetence: Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it

Simon Skov Fougt

    Publikation: Ph.d. afhandling/ kandidat/ diplomPh.d. afhandlingForskningpeer review

    Abstract

    Denne ph.d.-afhandling identificerer og karakteriserer lærerens scenariekompetence i et mixed methods-studie og udleder konsekvenser for lærerkompetenceudvikling heraf på baggrund af en intervention blandt 17 udskolingsdansklærere med scenariebaserede undervisningsforløb med fagdidaktisk reflekteret integration af it. Forskningsperspektivet er således tredelt: Hovedfokus er på læreres scenariekompetence, sekundært på scenariebaserede undervisningsforløb og tertiært på fagdidaktisk reflekteret integration af it.
    OriginalsprogDansk
    Bevilgende institution
    • Aarhus Universitet
    • Professionshøjskolen Metropol
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    Udgiver
    ISBN'er, trykt788776847180
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • kompetenceudvikling

    Citationsformater