Lærerens scenariekompetence: Et mixed methods-studie af lærerkompetenceudvikling i spændet mellem scenariedidaktik, faglighed og it

Simon Skov Fougt

    Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingPh.d. afhandlingForskningpeer review

    Abstract

    Denne ph.d.-afhandling identificerer og karakteriserer lærerens scenariekompetence i et mixed methods-studie og udleder konsekvenser for lærerkompetenceudvikling heraf på baggrund af en intervention blandt 17 udskolingsdansklærere med scenariebaserede undervisningsforløb med fagdidaktisk reflekteret integration af it. Forskningsperspektivet er således tredelt: Hovedfokus er på læreres scenariekompetence, sekundært på scenariebaserede undervisningsforløb og tertiært på fagdidaktisk reflekteret integration af it.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagDanmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet
    Antal sider292
    ISBN (Trykt)788776847180
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • kompetenceudvikling

    Citationsformater