Læreres stilladsering af fagsproglig udvikling i naturfagene: En sprogteoretisk kommentar til artiklen "Fagsproglig udvikling i naturfag - set gennem en praktikers øjne".

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I artiklen „Fagsproglig udvikling i naturfag – set gennem en praktikers øjne“ (Mellerup, 2021) i nærværende temanummer kommer Mette Mellerup med gode refleksioner over, hvad sprogbaseret undervisning er, hvorfor det kan være en god ide at undervise sprogbaseret i naturfagene, og kommer endvidere med bud på forskellige før-, under- og efter-aktiviteter.
Her vil jeg forsøge at udvide hendes refleksioner med nogle sprogteoretiske perspektiver med den hensigt at vise, hvordan fagsproglige aktiviteter hænger sammen med andre typer naturfaglige læringsaktiviteter og stilladsering.
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Literacy
Udgave nummer30
Sider (fra-til)102-105
Antal sider4
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - okt. 2021

Emneord

  • naturfag
  • faglig læsning
  • stilladsering
  • læsning

Citationsformater