Lærerfællesskaber og realtidsdata i et dansk gymnasium

Ane Qvortrup, Hanne Fie Rasmussen, Bjarke Schønwandt Mortensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Brugen af data til at kvalificere didaktisk samarbejde i lærerfællesskaber har vist sig at understøtte elevernes succesfulde deltagelse i gymnasiet og sikre dem det bedst mulige grundlag for deres overgang videregående uddannelse. Artikel præsenterer et udviklingsprojekt på et dansk gymnasium - Nærum Gymnasium - og et elevsurvey - NAG LQ. NAG-LQ er et elevsurvey som er udviklet, testet og statistisk valideret til at generere realtidsdata om eleverne. Artiklen beskriver, hvordan realtidsdata kan kvalificere lærerfællesskabers refleksioner, og konkluderer, at metoden er egnet til at generere realtidsdata om gymnasieelever læring og deltagelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCEPRA-striben
Vol/bind23
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 28 sep. 2018
Udgivet eksterntJa

Citationsformater