13 Downloads (Pure)

Abstract

Et ur kan bruges til at repræsentere en cirkel. Et termometer kan repræsentere tallinjen. Posteren giver et bud på hvorfor lærere arbejder med forskellige repræsentationer i matematikundervisningen, og kommer med konkrete forslag til at arbejde mere med sammenhænge mellem repræsentationer i undervisningen. Vi har desuden skrevet en artikel til bladet matematik, som omhandler samme emne. Projektet er udført sideløbende med TRACK, som netop har fokus på forskellige repræsentationer i undervisningen.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato6 mar. 2020
Antal sider1
StatusUdgivet - 6 mar. 2020
BegivenhedMatematikdidaktikkens dag - DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Danmark
Varighed: 6 mar. 20206 mar. 2020
https://dpu.au.dk/aktuelt/matematikdidaktikkens-dag-2020/

Konference

KonferenceMatematikdidaktikkens dag
LokationDPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164
Land/OmrådeDanmark
By2400 København NV
Periode06/03/2006/03/20
Internetadresse

Emneord

  • matematik
  • Bruner
  • repræsentationer
  • undervisning

Citationsformater