Abstract
Et ur kan bruges til at repræsentere en cirkel. Et termometer kan repræsentere tallinjen. Posteren giver et bud på hvorfor lærere arbejder med forskellige repræsentationer i matematikundervisningen, og kommer med konkrete forslag til at arbejde mere med sammenhænge mellem repræsentationer i undervisningen. Vi har desuden skrevet en artikel til bladet matematik, som omhandler samme emne. Projektet er udført sideløbende med TRACK, som netop har fokus på forskellige repræsentationer i undervisningen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 6 mar. 2020 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 6 mar. 2020 |
Begivenhed | Matematikdidaktikkens dag - DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV, Danmark Varighed: 6 mar. 2020 → 6 mar. 2020 https://dpu.au.dk/aktuelt/matematikdidaktikkens-dag-2020/ |
Konference
Konference | Matematikdidaktikkens dag |
---|---|
Lokation | DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164 |
Land/Område | Danmark |
By | 2400 København NV |
Periode | 06/03/20 → 06/03/20 |
Internetadresse |
Emneord
- matematik
- Bruner
- repræsentationer
- undervisning