Lærerprofessionel teknologiforståelse: EdTech og TechEd

Mikala Hansbøl

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    179 Downloads (Pure)

    Abstract

    Når vi arbejder med elevernes teknologiforståelse (TechEd) somny faglighed i skolen, er der nogle udfordringer. Disse udfordringerhænger sammen med de måder, vi pædagogisk og didaktisk hartraditioner for at arbejde med undervisning, it og digitale medieri skolen i det hele taget. I folkeskolen har uddannelsesteknologi(EdTech) været i fokus længe, det nyere skud på stammen erteknologiuddannelse (TechEd). Artiklen åbner feltet omkringlærerprofessionel teknologiforståelse som todelt og præsenterernogle af de pædagogiske og kompetencemæssige udfordringer, vived, vi har i arbejdet med lærerprofessionel teknologiforståelse iskolen i dag.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLiv I Skolen
    Vol/bind21
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)15-25
    Antal sider11
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 2019

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • folkeskolen
    • teknologiforståelse
    • Skoler, fag og institutioner
    • folkeskolen
    • teknologiforståelse

    Citationsformater