Abstract
Når vi arbejder med elevernes teknologiforståelse (TechEd) somny faglighed i skolen, er der nogle udfordringer. Disse udfordringerhænger sammen med de måder, vi pædagogisk og didaktisk hartraditioner for at arbejde med undervisning, it og digitale medieri skolen i det hele taget. I folkeskolen har uddannelsesteknologi(EdTech) været i fokus længe, det nyere skud på stammen erteknologiuddannelse (TechEd). Artiklen åbner feltet omkringlærerprofessionel teknologiforståelse som todelt og præsenterernogle af de pædagogiske og kompetencemæssige udfordringer, vived, vi har i arbejdet med lærerprofessionel teknologiforståelse iskolen i dag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 21 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 15-25 |
Antal sider | 11 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- folkeskolen
- teknologiforståelse
- Skoler, fag og institutioner
- folkeskolen
- teknologiforståelse