Abstract
Et bachelorprojekt i læreruddannelsen tager som udgangspunkt afsæt i en lærerfaglig problemstilling fra skolens praksis, der undersøges og analyseres systematisk med inddragelse af relevant teori og forskning med henblik på at udvikle og diskutere dilemmaer og løsningsmuligheder. Disse problemstillinger kan med fordel identificeres og bearbejdes sammen med skolens praksis. Der er og har været forskellige initiativer i gang med samarbejde om praksisudvikling i forbindelse med bachelorprojekter, hvor nogle eksempler diskuteres i artiklen. Men der er et potentiale for at arbejde endnu mere målrettet med sådanne samarbejder.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 23. årgang |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 62-69 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Skoler, fag og institutioner