Projekter pr. år
Abstract
dette casebaserede (N=29) studie har lærerstuderende i kontekst af deres praktik gennemført undervisning om modeller og modellering (M&M) i fagene fysik/kemi og biologi. Undervisningen er dokumenteret vha. lektionsplaner, videoklip og refleksioner. Empirien er analyseret mhp. at identificere typiske træk og udfordringer i de lærerstuderendes tidlige praksis. Cases er samtidig analyseret for tegn på M&M-PCK ud fra en nyudviklet analyseramme. Resultaterne peger på at de studerende har solid metamodelviden, og at de fortrinsvis baserer deres undervisning på formater som de kender fra læreruddannelsen. PCK-analysen indkredser dog samtidig en række udfordringer som har konsekvenser for arbejdet med M&M på læreruddannelsen.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Tidsskrift | MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik |
| Udgave nummer | 2 |
| Sider (fra-til) | 27-46 |
| Antal sider | 20 |
| ISSN | 1604-8628 |
| Status | Udgivet - 5 jun. 2021 |
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Modelleringskompetence i naturfagene
Sillasen, M. K. (Projektdeltager), Andersen, P. U. (Projektleder), Krogh, L. B. (Projektdeltager), Brandt, H. (Projektleder) & Daugbjerg, P. (Projektdeltager)
01/01/18 → 31/12/21
Projekter: Projekt › Forskning
Fil