Læreruddannelsen i globalt perspektiv: Et komparativt studie af læreruddannelsen i Danmark, England, Finland, Holland, New Zealand, Norge, Ontario, Singapore, Sverige og Tyskland

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskningpeer review

1 Downloads (Pure)

Abstract

Denne rapport tegner et overordnet billede af læreruddannelsen og dens placering i uddannelseslandskabet i Danmark samt ni lande, som uddannelsesmæssigt, velstandsmæssigt og på en række andre parametre kan betragtes som sammenlignelige med Danmark, og som kan virke til inspiration for den fortsatte udvikling af den danske læreruddannelse.

Det drejer sig England, Finland, Holland, New Zealand, Norge, Ontario (Canada), Singapore, Sverige og Tyskland.

I rapportens del 1 præsenteres hvert land gennem seks dimensioner: Regulering, Institutioner, Struktur, Adgangskrav, Lærerstartsordninger og Udvikling.

I rapportens del 2 sammenlignes landene på tværs på 10 dimensioner.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedDanske Professionshøjskoler
ForlagDanske Professionshøjskoler
Udgave1
Antal sider127
ISBN (Elektronisk)978-87-970686-2-5
StatusUdgivet - mar. 2020

Emneord

  • læreruddannelsen

Citationsformater