Projekter pr. år
Abstract
I artiklen beskrives VIAs initiativ "Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse" (LULAB) samt to af de mange projekter, der er i gang, i samarbejde mellem læreruddannere, lærerstuderende, skoler og forskellige eksterne partnere. Desuden diskuteres pointer fra evaluering og følgeforskning ifm. initiativet, med særligt fokus på deltagerpositioner og deltagelsesmønstre for de lærerstuderende samt perspektiver i relation til samarbejde om professionspraksis som en mere integreret del af uddannelsens hverdagspraksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 83 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 13-19 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- deltagerperspektiv
- læreruddannelse
- læreruddannelsesdidaktik, andenordensdidaktik, modelling, læreruddannelse, dobbelt didaktik
- Uddannelse, professioner og erhverv
- praksissamarbejde
Projekter
- 2 Igangværende
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L., Lund, J. H., Jepsen, C. B., Wiskerchen, M. & Hansen, B. D.
01/01/20 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
LULAB-initiativet: Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
Jensen, E., Kvols, A. M., Nielsen, B. L., Bock, A., Mikkelsen, S. H., Nielsen, M. B., Hansen, B. W., Hansen, I. G. & Wullum, A. H.
01/01/19 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil