Projekter pr. år
Abstract
I artiklen beskrives VIAs initiativ "Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse" (LULAB) samt to af de mange projekter, der er i gang, i samarbejde mellem læreruddannere, lærerstuderende, skoler og forskellige eksterne partnere. Desuden diskuteres pointer fra evaluering og følgeforskning ifm. initiativet, med særligt fokus på deltagerpositioner og deltagelsesmønstre for de lærerstuderende samt perspektiver i relation til samarbejde om professionspraksis som en mere integreret del af uddannelsens hverdagspraksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Paedagoger |
Vol/bind | 83 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 13-19 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- deltagerperspektiv
- læreruddannelse
- læreruddannelsesdidaktik, andenordensdidaktik, modelling, læreruddannelse, dobbelt didaktik
- Uddannelse, professioner og erhverv
- praksissamarbejde
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L. (Projektleder), Lund, J. H. (Projektleder), Jepsen, C. B. (Projektleder), Wiskerchen, M. (Projektleder) & Hansen, B. D. (Projektleder)
01/01/20 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
LULAB-initiativet: Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
Jensen, E. (Projektleder), Kvols, A. M. (Projektleder), Nielsen, B. L. (Projektleder), Bock, A. (Projektleder), Mikkelsen, S. H. (Projektleder), Nielsen, M. B. (Projektleder), Hansen, B. W. (Projektleder), Hansen, I. G. (Projektleder) & Wullum, A. H. (Projektleder)
01/01/19 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil