Læreruddanneres professionelle agency: Erfaringer fra LULAB

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

38 Downloads (Pure)

Abstract

Hvordan har LULAB-initiativet og LULAB-projekterne bidraget til uddannelsesudvikling? Artiklen præsenterer nogle resultater fra et følgeforskningsprojekt. Kort fortalt værdsætter deltagerne i LULAB-projekter muligheden for at bidrage i udviklingsprocesser i tæt samarbejde med kolleger og studerende. Der er fortsat brug for støtte til institutionel forankring, men der er tegn på, at initiativet giver positive muligheder for læreruddannernes udfoldelse af agency.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen
RedaktørerSimon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols
Antal sider8
ForlagVIA University College
Publikationsdato2023
Sider12-19
ISBN (Trykt)978-87-7298-981-6
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • læreruddannelsen

Citationsformater