Projekter pr. år
Abstract
Hvordan har LULAB-initiativet og LULAB-projekterne bidraget til uddannelsesudvikling? Artiklen præsenterer nogle resultater fra et følgeforskningsprojekt. Kort fortalt værdsætter deltagerne i LULAB-projekter muligheden for at bidrage i udviklingsprocesser i tæt samarbejde med kolleger og studerende. Der er fortsat brug for støtte til institutionel forankring, men der er tegn på, at initiativet giver positive muligheder for læreruddannernes udfoldelse af agency.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse : Fremadrettede perspektiver på didaktikker og praksisser i læreruddannelsen |
Redaktører | Simon Nørgaard Iversen, Birgitte Lund Nielsen, Anja Madsen Kvols |
Antal sider | 8 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | 2023 |
Sider | 12-19 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7298-981-6 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- læreruddannelsen
Projekter
- 2 Afsluttet
-
Uddannelsesudvikling i professionsuddannelse - læreruddanneres og studerendes agency (LULAB følgeforskning)
Nielsen, B. L. (Projektleder), Lund, J. H. (Projektleder), Jepsen, C. B. (Projektleder), Wiskerchen, M. (Projektleder) & Hansen, B. D. (Projektleder)
01/01/20 → 31/12/24
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
LULAB-initiativet: Læreruddannelsen som udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
Jensen, E. (Projektleder), Kvols, A. M. (Projektleder), Nielsen, B. L. (Projektleder), Bock, A. (Projektleder), Mikkelsen, S. H. (Projektleder), Nielsen, M. B. (Projektleder), Hansen, B. W. (Projektleder), Hansen, I. G. (Projektleder) & Wullum, A. H. (Projektleder)
01/01/19 → 31/12/23
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
Fil