Læring, der rykker - studerendes læreprocesser på det fælles nordiske hold

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    En undersøgelse af studerendes læreprocesser på et fælles nordisk hold med fokus på overskridende læreprocesser. De studerende tilbringer 4 måneder sammen, en måned i hvert af de nordiske lande, hvor de studerer på de respektive pædaguddannelser og er i praktik på 0-6 års området. men hvad lærer de egentlig af sådadn et ophold? På baggrund af en række kvalitative interviews med deltagere, diskuteres forskellige begreber for faglig, faglig relevant og personlig udvikling inspireret af teorier om overskridende læreprocesser, situeret læring og interkulturelle kompetencer.
    OriginalsprogDansk
    TitelBarnekultur og Barnekulturelle Uttrykk i Norden
    RedaktørerKari-Anne Jørgensen, Eva Maagerø
    Antal sider14
    UdgivelsesstedOslo
    ForlagNovus forlag
    Publikationsdato2009
    Udgave1
    Sider41-55
    ISBN (Trykt)978-82-7099-525-7
    StatusUdgivet - 2009

    Citationsformater