Læring gennem mad og måltider i grundskolen: Teori og praksis fra Danmark, Sverige og Norge

Dorte Ruge (Redaktør), Frøydis Nordgaard, Vik (Redaktør), Johanna Bjørklund, Sara Fröden

Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandlingBogForskningpeer review

Abstract

Hvordan er skolemåltiderne organiseret i de skandinaviske lande? Og på hvilken måde kan ny pædagogisk praksis give eleverne et bedre skolemadstilbud og en bedre forståelse af skolemadens betydning for sundhed og bæredygtig udvikling? Læring gennem mad og måltider i grundskolen præsenterer viden om skolemad fra Danmark, Sverige og Norge. Formålet med antologien er at give pædagoger, lærere og studerende indenfor læreruddannelse, folkesundhed og ernæring viden om skolemad, og om hvad læring gennem måltider kan være.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense, Kristiansand, Örebro
ForlagCappelen Damm Akademisk
Vol/bind1
Udgave1
StatusUdgivet - 30 mar. 2023

Emneord

  • Børn og unge
  • Bæredygtig udvikling
  • Skolemad
  • læring og mad

Citationsformater