Læring i daginstitutioner: - et erobringsforsøg

Christian Aabro (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

    Abstract

    Læring er tilsyneladende kommet for at blive. Men hvad betyder det for pædagogerne? Og for børnene for den sags skyld? Hvilken strategi er den mest hensigtsmæssige? Skal daginstitutionerne overtage skolens læringsbegreb? Eller skal man sætte sig til modværge og i stedet nægte at invitere læringen inden for i børnehaven? Bogen giver ingen konkrete svar, men vækker til eftertanke med en række kapitler, der sætter fokus på læringens dilemmaer, udfordringer og paradokser.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Antal sider188
    ISBN (Trykt)978-87-7281-955-6
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • børnekultur
    • læring
    • leg
    • børn
    • pædagogisk arbejde

    Citationsformater