Læring i det personlige lederskab: lederes oplevelse med undervisning i personlig ledelse

Christina Medom, Nikolaj Stegeager

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Dette kapitel centrerer sig om begrebet ’personligt lederskab’. Begrebet har vundet indpas i det danske ledelsessprog gennem de sidste 10 år i et omfang, så der nu undervises i personligt lederskab på mange lederuddannelser – private såvelsom offentligt finansierede. Kapitlet redegør for begrebets teoretiske grundlag og søger derefter, gennem en række interviews med ledere, der har taget et diplommoduli personligt lederskab, at undersøge, hvorledes personligt lederskab tager sig ud i praksis. På denne vis søger kapitlet at give et mere nuanceret bud på, hvad det personlige lederskab er, og hvordan personlig ledelse tager sig ud i danske organisationer anno 2017.
OriginalsprogDansk
TitelLederes læringsrum : Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis
RedaktørerHanne Dauer Keller, Søren Frimann
Antal sider25
ForlagAalborg Universitetsforlag
Publikationsdato2017
Sider69-93
Kapitel3
ISBN (Trykt)978-87-7112-665-5
StatusUdgivet - 2017
NavnOrganizational Learning and Management Studies / Organisatorisk læring og ledelse
Vol/bind3

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation

Citationsformater