Abstract
"Praktikken i pædagoguddannelsen fylder knap en tredjedel af den samlede studietid og rummer nogle helt særlige muligheder for læring og udvikling.
Med bogen i hånden får den studerende, praktikvejlederen og underviseren en dybere forståelse af, hvad praktik er, og hvordan læreprocessen kan forstås, understøttes og kvalificeres gennem forskellige forskningsbaserede og caseinspirerede læringstilgange, -metoder og -redskaber.
Bogen er skrevet til den nye pædagoguddannelse og kommer blandt andet ind på samspillet mellem teori og praksis, kompetencemålene som styrings- og måleredskab for den studerendes praktikforløb, arbejdet med praktikplaner, praktikkens prøver, dokumentation af den studerendes læreproces og udbytte af praktikken gennem analoge og digitale metoder, praktikvejledning, praktikforberedelse, studiedage og praktikbearbejdning samt praktikkens etiske aspekter og dilemmaer." (Fra bogens bagsidetekst).
Med bogen i hånden får den studerende, praktikvejlederen og underviseren en dybere forståelse af, hvad praktik er, og hvordan læreprocessen kan forstås, understøttes og kvalificeres gennem forskellige forskningsbaserede og caseinspirerede læringstilgange, -metoder og -redskaber.
Bogen er skrevet til den nye pædagoguddannelse og kommer blandt andet ind på samspillet mellem teori og praksis, kompetencemålene som styrings- og måleredskab for den studerendes praktikforløb, arbejdet med praktikplaner, praktikkens prøver, dokumentation af den studerendes læreproces og udbytte af praktikken gennem analoge og digitale metoder, praktikvejledning, praktikforberedelse, studiedage og praktikbearbejdning samt praktikkens etiske aspekter og dilemmaer." (Fra bogens bagsidetekst).
| Originalsprog | Dansk |
|---|
| Udgivelsessted | Frederikshavn/København |
|---|---|
| Forlag | Dafolo |
| Udgave | 1. |
| Antal sider | 200 |
| ISBN (Trykt) | 978-87-7160-015-5 |
| Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- praktik
- professionsuddannelser
- Pædagoguddannelsen
- læring
- læreprocesser
- praksisfællesskab
- aktionslæring