Abstract
Denne bog fokuserer på forholdet mellem mediekompetencer og digital dannelse, uddannelse og generel dannelse i forbindelse med inddragelsen af levende billeder. Bogen præsenterer en række forskellige tilgange og teorier til arbejdet med levende billeder i undervisningen: medieteori og analyse, æstetik og kognitiv læringsteori, kommunikationsteori og didaktik.
Bogen integrerer teorier om medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier.
Bogen integrerer teorier om medier, pædagogik og didaktik med et bredt spektrum af metoder udviklet i det praktiske arbejde med medier.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Udgave | 2. udgave |
Antal sider | 417 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-3162-0 |
Status | Udgivet - 17 sep. 2019 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- Medier, kommunikation og sprog
- Æstetik, design og medier
- Informations- og kommunikationsteknologi, og e-læring