Læring og udvikling i pædagogisk praksis

Mikkel Boje Smidt, Mads Thomsen

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

Abstract

Læring og udvikling i pædagogisk praksis" introducerer væsentlige teorier inden for læring og udvikling, og viser samtidig, hvordan pædagogen kan bruge disse teorier som grundlag for analyse og refleksion.

Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger, derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere den givne situation. På denne måde viser bogen, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens handlingsrum og forståelse af situationen.

"Læring og udvikling i pædagogisk praksis" er skrevet til arbejdet med første kompetencemål på pædagoguddannelsens fællesddel samt de moduler på specialiseringsdelen, der vægter brugerperspektiver og praksisnære faglige vurderinger. Bogen er oplagt at bruge i forbindelse med det målrettede arbejde med at tilrettelægge pædagogiske miljøer, der understøtter børns, unges og voksnes læring og udvikling
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagAkademisk Forlag
Antal sider172
ISBN (Trykt)978-87-500-5071-I
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge

Citationsformater