Abstract
Læring i dagtilbud diskuteres ofte i termer af for eller imod. Det interessante er, at dette synes at basere sig på en implicit, men ofte ganske utydelig forståelse af, hvad læring er. I langt mindre grad diskuteres det, hvordan man kan anskue læring, og hvorledes dette hænger sammen med daginstitutionernes hverdag. Selve diskussionerne omkring læring kommer på denne måde i ringe grad til at blive ført på daginstitutionernes præmisser. Dette er for så vidt ikke underligt, da begrebet læring ikke er hentet fra daginstitutionsverdenen. Alligevel er der en pointe i at se på, hvad det er begrebet læring trækker med sig, når det introduceres på daginstitutionsområdet, herunder, hvilke problemer og muligheder, der ligger heri. Overordnet set, er det dette, som artiklen søger at udfolde.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreplaner i børnehaven : baggrund og perspektiver |
Redaktører | Tomas Ellegaard, Anja Stanek |
Forlag | Roskilde Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2004 |
ISBN (Trykt) | 87-624-0439, 9788778672919 |
Status | Udgivet - 2004 |
Emneord
- børnehaver