Læring som perspektiv på pædagogisk praksis

Noona Elisabeth Jensen, Maja Plum

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Læring i dagtilbud diskuteres ofte i termer af for eller imod. Det interessante er, at dette synes at basere sig på en implicit, men ofte ganske utydelig forståelse af, hvad læring er. I langt mindre grad diskuteres det, hvordan man kan anskue læring, og hvorledes dette hænger sammen med daginstitutionernes hverdag. Selve diskussionerne omkring læring kommer på denne måde i ringe grad til at blive ført på daginstitutionernes præmisser. Dette er for så vidt ikke underligt, da begrebet læring ikke er hentet fra daginstitutionsverdenen. Alligevel er der en pointe i at se på, hvad det er begrebet læring trækker med sig, når det introduceres på daginstitutionsområdet, herunder, hvilke problemer og muligheder, der ligger heri. Overordnet set, er det dette, som artiklen søger at udfolde.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæreplaner i børnehaven : baggrund og perspektiver
    RedaktørerTomas Ellegaard, Anja Stanek
    ForlagRoskilde Universitetsforlag
    Publikationsdato2004
    ISBN (Trykt)87-624-0439, 9788778672919
    StatusUdgivet - 2004

    Emneord

    • børnehaver

    Citationsformater