Læringens perspektiv - udfordringer til ledelse og undervisning: Festskrift til Mads Hermansen

Birgit Ryberg (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

    Abstract

    Læringens perspektiv sætter fokus på læring og forandringsprocesser i profession og uddannelser. På baggrund af forsknings- og udviklingserfaringer diskuterer bogens forfattere de udfordringer, som undervisere, ledere og konsulenter står med, når de lægger tilrette for læring og forandring i organisationen:
    Hvad bringer læringskraften frem? Er professionsbegrebet en spændetrøje for udvikling? Hvordan får forskellige læringssyn betydning for undervisningen og ledelse? Hvilke metoder åbner for alternative kommunikationsformer i undervisning og ledelse?
    Spændingsfelter i læreprocessen er den fælles ledetråd sammen med en optagethed af de betingelser, der henholdsvis fremmer og hæmmer læring. Festskriftet perspektiverer således en række temaer som professor, Mads Hermansen har slået an i sit forfatterskab – og åbner herved for nye og skæve vinkler på læring i profession og uddannelser.

    Læringens perspektiv har bidrag af: Tom Tiller, Peter Jarvis, John Benedicto Krejsler, Birgit Kirketerp, Morten Kyndrup, Halvor Bjørnsrud, Thorstein Balle, Elsebeth Jensen, Per Schaarup, Hanne Leth Andersen, Ole Løw, Kirsten Krogh-Jespersen, Ina Borup og Johan Borup.
    OriginalsprogDansk
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Antal sider222
    ISBN (Trykt)978-87-500-4223-5
    StatusUdgivet - 2011

    Citationsformater