Læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem skole og museum

Sally Thorhauge

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Museets og skolens læringsmiljøer er væsensforskellige. Kapitlet har fokus på læringens væsen og vækst i krydsfeltet mellem det formelle og det uformelle læringsmiljøer på henholdsvis skoler og museer, som samarbejder om at udvikle og gennemføre fagligt relevante, museumsbaserede læringsoplevelser for elever. I lyset af temaet Åben Skole vil artiklen præsentere og diskutere, hvordan relationen mellem elever, lærere og museumsmedarbejdere påvirker elevernes - og de voksnes - læring.
    OriginalsprogDansk
    TitelDidaktiske Studier
    RedaktørerLars Emmerik Damgaard Knudsen, Laura Lundager Jensen, Cecilie Harrits
    ForlagAarhus Universitetsforlag
    StatusUnder udarbejdelse - 2018
    NavnDidaktisk Studier

    Citationsformater