Læringscirklen: læring af refleksion og aktion

Kirsten Osbæck Mogensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Her fem år efter skolereformen står en del skoler og kommuner med op til fem års erfaringer med indsatser for udvikling af professionelle læringsfællesskaber. Mange skoler har gjort sig erfaringer med at udvikle en mere lærende skole- og teamkultur. Dette teamlæringsfokus ses som et middel til at øge den professionelle dømmekraft og kontinuerligt at udvikle den pædagogiske praksis, og derved styrke elevernes læring og trivsel. Og som afledt effekt forventes også, at tilliden til de fagprofessionelle derved øges. Artiklen beskriver læring i teams og forskellige forståelser og praksis for anvendelse af læringscirkler i udviklingsarbejdet.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLiv I Skolen
    Vol/bind22
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)70-81
    Antal sider12
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - feb. 2020

    Emneord

    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • Børn og unge
    • Læring, pædagogik og undervisning
    • den professionelle læringscirkel
    • folkeskolen

    Citationsformater