Abstract
Her fem år efter skolereformen står en del skoler og kommuner med op til fem års erfaringer med indsatser for udvikling af professionelle læringsfællesskaber. Mange skoler har gjort sig erfaringer med at udvikle en mere lærende skole- og teamkultur. Dette teamlæringsfokus ses som et middel til at øge den professionelle dømmekraft og kontinuerligt at udvikle den pædagogiske praksis, og derved styrke elevernes læring og trivsel. Og som afledt effekt forventes også, at tilliden til de fagprofessionelle derved øges. Artiklen beskriver læring i teams og forskellige forståelser og praksis for anvendelse af læringscirkler i udviklingsarbejdet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 22 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 70-81 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - feb. 2020 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- den professionelle læringscirkel
- folkeskolen