Læringscirkler - en mulighed for at skabe kontinuum mellem læreruddannelse og lærerjob

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskning

    Abstract

    Artiklen præsenterer dele af resultater fra et praksisnært forsknings-og udviklingsprojekt omhandlende læringscirkler inspireret af finske peer-mentoring metode. Der er udviklet og afprøvet en model, hvor hensigten er at styrke dimittenders (4. årgangs studerende og nyuddannede lærere) praksisparathed og at kvalificere dem til fortsat professionel udvikling.
    OriginalsprogDansk
    Artikelnummer8
    TidsskriftLiv I Skolen
    Vol/bind24
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)64-75
    Antal sider12
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 2022

    Emneord

    • kompetenceudvikling
    • læringscirkel
    • læringsfællesskaber
    • overgang fra studerende til nyuddannet
    • peermentoring

    Citationsformater