Læringslandskaber i daginstitutioner

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

I kapitlet udfoldes to eksempler på læringslandskaber i daginstitutioner - et skolastisk og formaliseret og et praksisbaseret og uformaliseret. I kapitlet diskuteres, hvordan de forskellige læringslandskaber får betydning for hvad børn kan lære, samt hvordan de to læringslandskaber indvirker på pædagogens tilrettelæggelse af eget arbejde.
OriginalsprogDansk
TitelLæring i daginstitutioner : et erobringsforsøg
RedaktørerChristian Aabro
Antal sider17
ForlagDafolo
Publikationsdato2014
ISBN (Trykt)978-87-7281-955-6
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • læring
  • ikke-skolastisk læring
  • læringslandskaber, praksislæring
  • uformaliseret læring
  • daginstitutioner
  • sprog indsats
  • udeliv

Citationsformater