Læringsmål og literacy i indskolingens natur/teknologi-undervisning

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

    Abstract

    I indskolingen tager natur/teknologi-undervisningen afsæt i den nære omverden. Undervisningen er fokuseret på elevernes interesse for natur og teknologi i deres hverdag og der arbejdes videre med den viden, eleverne i forvejen har om naturen, organismer, årets rytme og vejrfænomener.
    OriginalsprogDansk
    TitelLiteracy og læringsmål i indskolingen
    RedaktørerKirsten Friis, Dorte Østergren-Olsen
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Publikationsdato8 sep. 2017
    Sider67-78
    Artikelnummer5
    ISBN (Trykt)978-87-7160-332-3
    StatusUdgivet - 8 sep. 2017
    NavnLiteracy og Læring i Fokus
    Nummer2

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Indskoling
    • deltagelse
    • dynamiske læringsmål
    • erfaringsbaseret læring
    • literacybegrebet
    • læreprocesser
    • motivation
    • Skoler, fag og institutioner
    • indskoling
    • literacy i alle fag

    Citationsformater