Læringsmiljø som policy- og professionsdefinerende begreb

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

Abstract

Med den reviderede dagtilbudslov bliver læringsmiljø et centralt begreb bl.a. i beskrivelserne af læringsmålene knyttet til de 6 læreplanstemaer. I forlængelse deraf opstår et behov for at udvikle viden om hvordan pædagoger kan udvikle læringsmiljøer for børn i daginstitutionens hverdagspraksis. I mit oplæg vil jeg på baggrund af de metodologiske overvejelser knyttet til et igangværende forskningsprojekt præsentere nogle (meta)teoretiske perspektiver, der kan støtte os i at udvikle dynamiske og bevægelige læringsmiljøer, hvor barnet er deltager og medskaber.
OriginalsprogDansk
Publikationsdatoapr. 2018
StatusUdgivet - apr. 2018
BegivenhedCenter for Daginstitutionsforskning, internt forskerseminar 2018 - Aarhus Universitet, DPU, Emdrup, København NV, Danmark
Varighed: 2 maj 20185 apr. 2019

Konference

KonferenceCenter for Daginstitutionsforskning, internt forskerseminar 2018
LokationAarhus Universitet, DPU, Emdrup
LandDanmark
ByKøbenhavn NV
Periode02/05/1805/04/19

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Børn og unge

Citationsformater