Læringsmuligheder i Praktikportalen: et kvalitativt forskningsprojekt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Denne artikel refererer til en undersøgelse af læringsmuligheder i Praktikportalen. Undersøgelsen er en del af forskningsprojektet Læringsmuligheder i klinikken og færdighedslaboratoriet på modul 2. Metoden er fænomenologisk-hermeneutisk. Datamaterialet er tekster fra ni studerendes flow i Praktikportalen udarbejdet af studerende i klinikforløb. Dokumenterne Uddannelsesmæssig præsentation og Den individuelle studieplan guider studerende til skriftlig refleksion over teori og praksis og deres egen læreproces. Skriveprocessen bidrager til udvikling af
kompetence til selvstændig læring, og studerende kan anvende Praktikportalen som et led i at tage medansvar for egen læring.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUddannelsesnyt
Vol/bind32
Udgave nummer1
Sider (fra-til)10-15
Antal sider6
ISSN2246-2155
StatusUdgivet - feb. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater