Projekter pr. år
Abstract
Kapitlet i bogen omhandler læringsmæssige potentialer ved sygeplejerskestuderendes deltagelse i et klinisk udviklingsprojekt. Formålet er at bidrage til viden, der kan styrke sygeplejerskeuddannelsens professionsdidaktik og pædagogik. Empirien udgøres af interviews og observationer af de involverede sygeplejerskestuderende under og efter udviklingsprojektet. Der argumenteres for, at sygeplejerskestuderendes deltagelse i udviklingsprojekter indeholder læringspotentialer af indholds-, drivkrafts- og samspilsmæssig karakter og tilmed indfanger tidens ånd om innovation og professionshøjskolernes intention om, at viden skal omsættes i praksis. Ligeledes argumenteres der i kapitlet for, at samspillet mellem klinik og teori styrkes via sygeplejerskestuderendes deltagelse i kliniske udviklingsprojekter.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Mellem teori og praksis : om transfer i professionsuddannelser |
Redaktører | Sven Erik Henningsen, Finn Mogensen |
Antal sider | 20 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | VIA Systime |
Publikationsdato | 2013 |
Sider | 158-177 |
ISBN (Trykt) | 978-87-92711-47-2 |
Status | Udgivet - 2013 |
Emneord
- didaktik
- analyse
- demens
- sygeplejerskeuddannelsen
Projekter
- 1 Afsluttet
-
En undersøgelse af læringspotentialer ved sygeplejerskestuderendes involvering i et klinisk udviklingsprojekt
Sørensen, M. T. (Projektleder) & Laursen, B. (Projektleder)
01/04/10 → 30/06/12
Projekter: Projekt › Forskning
Fil
Presse/Medier
-
TV SYD indslag om udviklingen af demenspjece
Sørensen, M. T. & Laursen, B.
24/11/10
1 Mediebidrag
Presse/medie
Aktiviteter
- 1 Foredrag eller oplæg
-
Deltagelse i Danish Entrepreneurship Award 2011
Sørensen, M. T. (Oplægsholder) & Laursen, B. (Underviser)
17 nov. 2011Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Fil