Læringspotentialer ved deltagelse i klinisk udviklingsprojekt

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet i bogen omhandler læringsmæssige potentialer ved sygeplejerskestuderendes deltagelse i et klinisk udviklingsprojekt. Formålet er at bidrage til viden, der kan styrke sygeplejerskeuddannelsens professionsdidaktik og pædagogik. Empirien udgøres af interviews og observationer af de involverede sygeplejerskestuderende under og efter udviklingsprojektet. Der argumenteres for, at sygeplejerskestuderendes deltagelse i udviklingsprojekter indeholder læringspotentialer af indholds-, drivkrafts- og samspilsmæssig karakter og tilmed indfanger tidens ånd om innovation og professionshøjskolernes intention om, at viden skal omsættes i praksis. Ligeledes argumenteres der i kapitlet for, at samspillet mellem klinik og teori styrkes via sygeplejerskestuderendes deltagelse i kliniske udviklingsprojekter.
OriginalsprogDansk
TitelMellem teori og praksis : om transfer i professionsuddannelser
RedaktørerSven Erik Henningsen, Finn Mogensen
Antal sider20
UdgivelsesstedAarhus
ForlagVIA Systime
Publikationsdato2013
Sider158-177
ISBN (Trykt)978-87-92711-47-2
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • demens
  • analyse
  • didaktik
  • sygeplejerskeuddannelsen

Citationsformater