Abstract
Kapitlet har sit fokus på, hvordan læringsbarrierer med afsæt i Illeris læringsteori kan ses som både en individuel reaktion og som et resultat af en ydre rammesætning. Kapitlet omhandler, hvordan pædagoger og lærere i deres tilgang til børnene kan komme til at udgøre såvel en direkte som en indirekte årsag til, at det enkelte barns læringsforudsætninger hæmmes. Den professionelles ansvar for egen refleksivitet i mødet med børnegrupperne diskuteres til slut i kapitlet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring eller ikke-læring? |
Redaktører | Karsten Mellon |
Antal sider | 12 |
Udgivelsessted | Frederikshavn |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | feb. 2017 |
Sider | 117-128 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-163-3 |
Status | Udgivet - feb. 2017 |
Emneord
- Børn og unge
- Skoler, fag og institutioner
- Uddannelse, professioner og erhverv