Læringsstier som værn mod læringsbarrierer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Kapitlet har sit fokus på, hvordan læringsbarrierer med afsæt i Illeris læringsteori kan ses som både en individuel reaktion og som et resultat af en ydre rammesætning. Kapitlet omhandler, hvordan pædagoger og lærere i deres tilgang til børnene kan komme til at udgøre såvel en direkte som en indirekte årsag til, at det enkelte barns læringsforudsætninger hæmmes. Den professionelles ansvar for egen refleksivitet i mødet med børnegrupperne diskuteres til slut i kapitlet.
OriginalsprogDansk
TitelLæring eller ikke-læring?
RedaktørerKarsten Mellon
Antal sider12
UdgivelsesstedFrederikshavn
ForlagDafolo
Publikationsdatofeb. 2017
Sider117-128
ISBN (Trykt)978-87-7160-163-3
StatusUdgivet - feb. 2017
NavnUndervisning og læring

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater