Læs strategisk med læseteknologi - otte strategier til ordblinde elever i grundskolen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

34 Downloads (Pure)

Abstract

Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato13 mar. 2019
StatusUdgivet - 13 mar. 2019
BegivenhedDanmarks Læringsfestival 2019: Danmarks Læringsfestival - Bella Centeret, København, Danmark
Varighed: 13 mar. 201914 mar. 2019
https://danmarkslaeringsfestival.dk/

Andet

AndetDanmarks Læringsfestival 2019
LokationBella Centeret
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode13/03/1914/03/19
Internetadresse

Citationsformater