Læse- og skriveteknologi i skolen. Hvad og hvordan?

Helle Svendsen, Erik Arendal

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

I denne artikel vil vi pege på en række væsentlige teknologier og opmærksomhedspunkter af betydning for anvendelsen af læse- og skriveteknologi (LST) i grundskolen. I første del præsenteres begrebet læse- og skriveteknologi, og funktionerne i LST gennemgås med fokus på de grundlæggende teknologier. I anden del af artiklen diskuteres tre væsentlige opmærksomhedsfelter, når det gælder udviklingen af indsatsen overfor ordblinde elever i grundskolen med inddragelse af LST: individuel undervisning i LST, inddragelse af LST i alle fag og faglige ressourcepersoner på skolen. Vi håber, at artiklen kan give inspiration til undervisningen af elever med og i skriftsprogsvanskeligheder og til almenundervisningen i alle fag
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Literacy
Udgave nummer26
Sider (fra-til)6-12
Antal sider7
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 5 sep. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læse- og skriveteknologi

Citationsformater