Abstract
I denne artikel vil vi pege på en række væsentlige teknologier og opmærksomhedspunkter af betydning for anvendelsen af læse- og skriveteknologi (LST) i grundskolen. I første del præsenteres begrebet læse- og skriveteknologi, og funktionerne i LST gennemgås med fokus på de grundlæggende teknologier. I anden del af artiklen diskuteres tre væsentlige opmærksomhedsfelter, når det gælder udviklingen af indsatsen overfor ordblinde elever i grundskolen med inddragelse af LST: individuel undervisning i LST, inddragelse af LST i alle fag og faglige ressourcepersoner på skolen. Vi håber, at artiklen kan give inspiration til undervisningen af elever med og i skriftsprogsvanskeligheder og til almenundervisningen i alle fag
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 26 |
Sider (fra-til) | 6-12 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 5 sep. 2019 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- læse- og skriveteknologi