Læsemotivation - eksplicit undervisning gør det svære let

Lene Herholdt

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    I artiklen peges der på nogle overordnede sammenhænge mellem læsemotivation, mestringsfølelse og elementer i undervisningen som f.ex. eksplicit genreundervisning, elev- og lærerroller samt udviklingen fra hverdagssprog til fagsprog, og der bliver givet eksempler på indhold og metoder i arbejdet med udvikling af læsemotivation og læseforståelse.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæselyst og læring
    RedaktørerSigrid Madsbjerg, Henriette Romme Lund
    Antal sider11
    UdgivelsesstedDanmark
    ForlagDansk Psykologisk Forlag
    Publikationsdato2010
    Udgave1.
    Sider41-52
    ISBN (Trykt)978-87-7706-642-9
    StatusUdgivet - 2010

    Emneord

    • læring
    • læsemotivation
    • mestring
    • didaktik
    • eksplicit undervisning,
    • genrepædagogik
    • tekststrukturer

    Citationsformater