Abstract
I artiklen peges der på nogle overordnede sammenhænge mellem læsemotivation, mestringsfølelse og elementer i undervisningen som f.ex. eksplicit genreundervisning, elev- og lærerroller samt udviklingen fra hverdagssprog til fagsprog, og der bliver givet eksempler på indhold og metoder i arbejdet med udvikling af læsemotivation og læseforståelse.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læselyst og læring |
Redaktører | Sigrid Madsbjerg, Henriette Romme Lund |
Antal sider | 11 |
Udgivelsessted | Danmark |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag |
Publikationsdato | 2010 |
Udgave | 1. |
Sider | 41-52 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7706-642-9 |
Status | Udgivet - 2010 |
Emneord
- læring
- læsemotivation
- mestring
- didaktik
- eksplicit undervisning,
- genrepædagogik
- tekststrukturer