Læsetræning forklædt som spil

Monica Irene Krarup Olesen, Nanna Maria Møller, Nikolaj Hyldig

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

At være ordblind kan have flere negative følger. Nogle kan blive påvirket i forhold til deres selvbevidsthed, mens andre taber lysten til at lære. Der er dog i den senere tid set en tendens til, at flere it-baserede tilbud til ordblinde og læsesvage vinder indpas i både undervisningen og dagligdagen – alt fra apps, der læser undertekster op i biografmørket til eyetracking-programmer. Det digitale spil Ordheltene er et kerneeksempel på et nyt forskningsbaseret læremiddel, hvor motiverende spildesign gør læsestrategier håndgribelige.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæsepædagogen
Vol/bind67
Udgave nummer3
Sider (fra-til)17-21
Antal sider5
ISSN0106-5092
StatusUdgivet - 11 jun. 2019

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater