Læsevejlederen og læsesucces med ordblinde elever

Thomas Roed Heiden, Minna Nørgaard Bruun

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Hvordan kan skolen bedst samarbejde om at skabe læsesucces for ordblinde børn fra udsatte familier? Nationalt Videncenter for Læsning har i projekt Læsesucces for ordblinde børn udviklet en samarbejdsmodel til formålet med fokus på lærer, læsevejleder, skoleleder og forældres roller. I artiklen formidler vi nogle af de erfaringer, som læsevejledere og mentorer har gjort sig med samarbejdsmodellen, med særligt fokus på at inspirere læsevejledere til videre samarbejde på egne skoler.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæsepædagogen
Vol/bind70
Udgave nummer6
Sider (fra-til)16-20
Antal sider5
ISSN0106-5092
StatusUdgivet - 10 nov. 2022

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater