Projekter pr. år
Abstract
Hvordan kan skolen bedst samarbejde om at skabe læsesucces for ordblinde børn fra udsatte familier? Nationalt Videncenter for Læsning har i projekt Læsesucces for ordblinde børn udviklet en samarbejdsmodel til formålet med fokus på lærer, læsevejleder, skoleleder og forældres roller. I artiklen formidler vi nogle af de erfaringer, som læsevejledere og mentorer har gjort sig med samarbejdsmodellen, med særligt fokus på at inspirere læsevejledere til videre samarbejde på egne skoler.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læsepædagogen |
Vol/bind | 70 |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 16-20 |
Antal sider | 5 |
ISSN | 0106-5092 |
Status | Udgivet - 10 nov. 2022 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Engmose, S. F. (Projektdeltager), Svendsen, H. (Projektleder), Laursen, M. S. (Projektdeltager), Bonderup, H. (Projektdeltager), Elmstrøm, S. (Projektdeltager), Buch, B. (Projektdeltager), Christiansen, C. (Projektdeltager), Mortensen, P. (Projektdeltager), Heiden, T. R. (Projektdeltager), Olesen, M. I. K. (Projektdeltager), Bruun, M. N. (Projektleder), Rønberg, L. (Projektdeltager) & Brok, L. S. (Projektdeltager)
10/12/19 → 01/12/22
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation