Læsevejledning og databrug som organisatoriske rutiner

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

Abstract

Gennem et kvalitativt casestudie og konstruktionistisk grounded theory undersøger
projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for
læsevejlederes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen, og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner og læsevejledere. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato8 jan. 2020
Antal sider1
StatusUdgivet - 8 jan. 2020
BegivenhedPh.d.-Rådets seminar - Korsør, Danmark
Varighed: 7 jan. 20209 jan. 2020

Konference

KonferencePh.d.-Rådets seminar
Land/OmrådeDanmark
ByKorsør
Periode07/01/2009/01/20

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • databrug
  • læsevejledning
  • test
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • organisatoriske rutiner

Citationsformater