Abstract
Gennem et kvalitativt casestudie og konstruktionistisk grounded theory undersøger
projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for
læsevejlederes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen, og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner og læsevejledere. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.
projektet, hvordan organisatoriske rutiner skaber forskellige betingelser for
læsevejlederes understøttelse af læreres databrug. Projektet skaber viden om, hvordan læsevejledere navigerer og forhandler forskellige organisatoriske rutiner for databrug i folkeskolen, og leverer ny og dybdegående viden om samspillet mellem organisatoriske rutiner og læsevejledere. Den viden vil være til gavn for professionelles databrug i et skoleudviklingsperspektiv generelt og for læsevejledning mere specifikt.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 8 jan. 2020 |
Antal sider | 1 |
Status | Udgivet - 8 jan. 2020 |
Begivenhed | Ph.d.-Rådets seminar - Korsør, Danmark Varighed: 7 jan. 2020 → 9 jan. 2020 |
Konference
Konference | Ph.d.-Rådets seminar |
---|---|
Land/Område | Danmark |
By | Korsør |
Periode | 07/01/20 → 09/01/20 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- databrug
- læsevejledning
- test
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- organisatoriske rutiner