Abstract
Vi har flyttet mødet mellem tekst og læser ud af klasserummet og hen på steder, der vækker
sanserne og peger på nye veje ind i teksten. Når tekst og sted spiller sammen, er der potentiale
for at styrke læselysten hos læseren. Denne artikel formidler erfaringer med at arbejde stedbaseret i litteraturundervisningen på læreruddannelsen. Gennem en række konkrete eksempler
på aktiviteter i danskundervisningen diskuteres, hvilke didaktiske potentialer den stedbaserede
tilgang rummer i litteraturundervisningen både på læreruddannelsen og i grundskolen.
sanserne og peger på nye veje ind i teksten. Når tekst og sted spiller sammen, er der potentiale
for at styrke læselysten hos læseren. Denne artikel formidler erfaringer med at arbejde stedbaseret i litteraturundervisningen på læreruddannelsen. Gennem en række konkrete eksempler
på aktiviteter i danskundervisningen diskuteres, hvilke didaktiske potentialer den stedbaserede
tilgang rummer i litteraturundervisningen både på læreruddannelsen og i grundskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 32 |
Sider (fra-til) | 25-33 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2246-6517 |
Status | Udgivet - okt. 2022 |