Abstract
Samarbejdet om og med børns trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra institution til institution. Forskningsprojektet På Tværs har undersøgt det tværprofessionelle samarbejde om børns (mis)trivsel og har blandt andet fundet frem til, at samarbejdet forstås og praktiseres forskelligt af de samarbejdende professioner. Dette får betydning for, hvilke indsatser der synes mest oplagte, og hvem er i fokus for de indsatser der relaterer sig til børns trivsel. Denne artikel viser, hvilke problemstillinger og handlemuligheder der ligger hos ledelsen, når det professionelle samarbejde forstås som hhv. koordinerende og kollaborerende.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 1 |
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 26 |
Udgave nummer | 6 |
Sider (fra-til) | 5-11 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - 2023 |
Emneord
- samarbejde
- skole
- trivsel
- tværprofessionalitet