Ledelse af et koordinerende og kollaborerende samarbejde

Charlotte Riis Jensen, Mette Molbæk

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Samarbejdet om og med børns trivsel organiseres forskelligt fra kommune til kommune og fra institution til institution. Forskningsprojektet På Tværs har undersøgt det tværprofessionelle samarbejde om børns (mis)trivsel og har blandt andet fundet frem til, at samarbejdet forstås og praktiseres forskelligt af de samarbejdende professioner. Dette får betydning for, hvilke indsatser der synes mest oplagte, og hvem er i fokus for de indsatser der relaterer sig til børns trivsel. Denne artikel viser, hvilke problemstillinger og handlemuligheder der ligger hos ledelsen, når det professionelle samarbejde forstås som hhv. koordinerende og kollaborerende.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftLedelse i Morgen
Vol/bind26
Udgave nummer6
Sider (fra-til)5-11
Antal sider7
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - 2023

Emneord

  • samarbejde
  • skole
  • trivsel
  • tværprofessionalitet

Citationsformater