Abstract
I dag forventes det at alle institutioner, skoler og organisationer skal fungere som lærende enheder. De ansatte skal arbejde i team. Det er et udtryk for, at alle medarbejdere skal samles om at samarbejde om læring i praksis. Alle ledere skal således have fokus på vidensudvikling hos de ansatte. I de sidste 10 år har der været en særlig opmærksomhed, både internationalt og nationalt, på at ansatte skal samarbejde om forskellige typer af data fra observation, samtaler til mere hardcore data fra præstationer. I den internationale forskning peges der på at anvendelse af data kan at være rettet mod organisationen, børn og unges trivsel og læring, faglige drøftelser blandt medarbejderne, og hvordan data tages i anvendelse til læring i praksis. Ledelse af læring i praksis sker i dag gennem professionelle læringsfællesskaber.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 24 okt. 2019 |
Udgivelsessted | https://static1.squarespace.com/static/5c4f0f30b27e3999d51a1289/t/5db6ce5c118b9968300c8a4e/1572261472886/Ledelse+af+l%C3%A6ring+i+praksis_Preben_Olund_Kirkegaard_oktober_2019.pdf |
Antal sider | 3 |
Status | Udgivet - 24 okt. 2019 |
Emneord
- Børn og unge
- Ledelse af læring i praksis