Abstract
Hvis det skal lykkes at udvikle mere inkluderende institutioner, tyder flere undersøgelser på, at det fordrer en øget opmærksomhed på samarbejdets organisering og indhold.
Med udgangspunkt i et følgeforskningsprojekt i Skanderborg kommune i 2023-2024 med fokus på udviklingen af inkluderende skole og dagtilbud præsenterer vi i denne artikel fund, der understreger vigtigheden af ledelse af sammenhænge og forskellige perspektiver på praksis, når skoler og dagtilbud skal udvikle en praksis, hvor flere børn kan trives.
Sidst giver vi nogle bud på veje at gå, når ledere skal understøtte en udvikling og et tværfagligt samarbejde, som bidrager til en mere inkluderende praksis.
Med udgangspunkt i et følgeforskningsprojekt i Skanderborg kommune i 2023-2024 med fokus på udviklingen af inkluderende skole og dagtilbud præsenterer vi i denne artikel fund, der understreger vigtigheden af ledelse af sammenhænge og forskellige perspektiver på praksis, når skoler og dagtilbud skal udvikle en praksis, hvor flere børn kan trives.
Sidst giver vi nogle bud på veje at gå, når ledere skal understøtte en udvikling og et tværfagligt samarbejde, som bidrager til en mere inkluderende praksis.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ledelse i Morgen |
Vol/bind | 28 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 5-11 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2446-1717 |
Status | Udgivet - 2024 |
Emneord
- inklusion
- følgeforskning
- samarbejde