Abstract

Hvis det skal lykkes at udvikle mere inkluderende institutioner, tyder flere undersøgelser på, at det fordrer en øget opmærksomhed på samarbejdets organisering og indhold.
Med udgangspunkt i et følgeforskningsprojekt i Skanderborg kommune i 2023-2024 med fokus på udviklingen af inkluderende skole og dagtilbud præsenterer vi i denne artikel fund, der understreger vigtigheden af ledelse af sammenhænge og forskellige perspektiver på praksis, når skoler og dagtilbud skal udvikle en praksis, hvor flere børn kan trives.
Sidst giver vi nogle bud på veje at gå, når ledere skal understøtte en udvikling og et tværfagligt samarbejde, som bidrager til en mere inkluderende praksis.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse i Morgen
Vol/bind28
Udgave nummer3
Sider (fra-til)5-11
Antal sider7
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - 2024

Emneord

  • inklusion
  • følgeforskning
  • samarbejde

Citationsformater