Abstract
I antologien At lede efter læring giver en række forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan en målsætning om mere synlig og målbar læring for alle elever aktuelt kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres. I bogens kapitel 9 analyseres ledelse på skofri skole. Ledelsers udsagn om det praktiske, hygiejniske og hjemlige ved, at eleverne går rundt på strømpefødder, udvides med analyser af, hvordan skofri skole også er ledelses på særlige måder at sanse på, når man skal lære.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Hvad er det, som lades udenfor, når elever tjekker ind til læring gennem skoaftagningsritualet? |
Redaktører | Helle Bjerg, Nana Vaaben |
Antal sider | 19 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Samfundslitteratur |
Publikationsdato | 2015 |
Sider | 211-229 |
ISBN (Trykt) | 978-87-593-2222-2 |
Status | Udgivet - 2015 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- ledelse