Ledelse for læring på strømpefødder

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

I antologien At lede efter læring giver en række forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan en målsætning om mere synlig og målbar læring for alle elever aktuelt kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres. I bogens kapitel 9 analyseres ledelse på skofri skole. Ledelsers udsagn om det praktiske, hygiejniske og hjemlige ved, at eleverne går rundt på strømpefødder, udvides med analyser af, hvordan skofri skole også er ledelses på særlige måder at sanse på, når man skal lære.
OriginalsprogDansk
TitelHvad er det, som lades udenfor, når elever tjekker ind til læring gennem skoaftagningsritualet?
RedaktørerHelle Bjerg, Nana Vaaben
Antal sider19
UdgivelsesstedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2015
Sider211-229
ISBN (Trykt)978-87-593-2222-2
StatusUdgivet - 2015
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • ledelse

Citationsformater