Abstract
Artiklen tilbyder en revitalisering af kritik som fænomen, den gentænker forholdet mellem kritik og ledelse og afsøger, hvordan kritik af ledelse kan ledes, så kritikken bliver virkningsfuld i praksis. Hvilken kritik rejses typisk mod ledelse i dag? Hvad gør kritik godt for? Hvad sker der, når relationen ledelse-kritik afspores enten af lederen (de 7 F’er) eller af kritikken (de 9 S’er)? Hvordan kan kritik vinde ledelsesmæssig tilslutning? Hvordan øges lederens ’kritikabilitet’? Hvilke kritik-taktikker kan anvendes i denne revitaliserende bestræbelse? Det er alt sammen spørgsmål, som artiklen afsøger svar på.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Lederliv |
Vol/bind | 22.06.17 |
ISSN | 2446-0532 |
Status | Udgivet - 22 jun. 2017 |
Emneord
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- kommunikation via medier
- kritik
- ledelse
- organisation