Abstract
Leg i børnehaveklassen er for det første et centralt element i alle færdigheds- og vidensområder. For det andet er leg og bevægelse et selvstændigt færdigheds- og vidensområde, og for det tredje er leg ét af fem tværgående emner og problemstillinger i læseplanen. Leg fylder med andre ord godt i fagformålet for børnehaveklassen. Det forudsættes, at børnehaveklasselederen ved en hel del om leg, selvom leg ikke fylder i hverken pædagog- eller læreruddannelsens studieordninger og tilmed er et særdeles komplekst fænomen.
I denne artikel indkredses fænomenet leg kort, hvorefter der gives forslag til, hvordan legen rent praktisk kan blive et centralt element i børnehaveklassen.
I denne artikel indkredses fænomenet leg kort, hvorefter der gives forslag til, hvordan legen rent praktisk kan blive et centralt element i børnehaveklassen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2021 |
Udgiver | EMU.dk |
Antal sider | 2 |
Status | Udgivet - 2021 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Leg
- børnehaveklasse