Leg i børnehaveklassen

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Leg i børnehaveklassen er for det første et centralt element i alle færdigheds- og vidensområder. For det andet er leg og bevægelse et selvstændigt færdigheds- og vidensområde, og for det tredje er leg ét af fem tværgående emner og problemstillinger i læseplanen. Leg fylder med andre ord godt i fagformålet for børnehaveklassen. Det forudsættes, at børnehaveklasselederen ved en hel del om leg, selvom leg ikke fylder i hverken pædagog- eller læreruddannelsens studieordninger og tilmed er et særdeles komplekst fænomen.
I denne artikel indkredses fænomenet leg kort, hvorefter der gives forslag til, hvordan legen rent praktisk kan blive et centralt element i børnehaveklassen.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2021
UdgiverEMU.dk
Antal sider2
StatusUdgivet - 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Leg
  • børnehaveklasse

Citationsformater