Leg og forståelse i arbejdet med praksisfortællinger: Nye perspektiver på leg i videregående uddannelser

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I artiklen viser jeg med afsæt i Hans-Georg Gadamers filosofiske hermeneutik, at man gennem arbejdet med praksisfortællinger på pædagoguddannelsen kan komme til forståelse af praksisrelevante fænomener på en legende måde. Den legende måde at være i sproget og nå til forståelse på går ikke ad en på forhånd bestemt vej, altså metode. Derfor levner den plads til dannelse og etisk stillingtagen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer6
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind31
Udgave nummer121
Sider (fra-til)81-91
Antal sider11
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - sep. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • dannelse
  • leg

Citationsformater